..:: LKMT.cz Bórd ::..
https://kamyl.lkmt.cz/

Start
https://kamyl.lkmt.cz/viewtopic.php?f=12&t=196
Stránka 1 z 5

Autor:  ATR [ 02 dub 2009, 21:29 ]
Předmět příspěvku:  Start

pls poradte.....Kdyz startim motory u Wilca B737 400 (APU vsechno ostatni mam) dam na 2 motor GND a Ignition Both R motory zacnou nabihat ale ouha hned spadnou .....A fuel apod. mam

Autor:  EASY [ 02 dub 2009, 23:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start

Neznam WILCO, ale v principu bulik jako bulik, ero jak ero.
Jestli máš startery oba, levy nebo pravy, je úplně a zcela fuk. Na to, který motor startuješ to nemá nejmeneší vliv.
Tak jen obecně: elektrika z APU jede jak má? Jsou generátory připnuty na APU? Palivo je dostatečné? Co vzduchařina? Proudí vzduch jak má? Tedy ne na galeje (kabina), ale motory a APU? Stáhnul si před zážehem vstřikování? (start levers)
Jestli je vše splněno, tak je éro v prd... a musí nastoupit odbrný TEAM, jiným slovy - chyba není v tobě, ale v modelu. ;)
Napiš jak jsi pořídil.
Používal jsem záměrně neodbornou temitologii, ;) ale snad jsi to pobral. Když, tak ještě napiš - projedem to.

Autor:  ATR [ 03 dub 2009, 07:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start

Elektrika facha vstřikování jsem měl vyplé proudění vzduchu OKEY prostě jak mi na ENG panelu baběhne 152 tak spadnou na 140 -145 a u tohoto se drží!

Autor:  Fabo [ 03 dub 2009, 16:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start

Packy vypnute, isolation valve natvrdo open?

Autor:  ATR [ 03 dub 2009, 19:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start

j
mno zalezi jake packy tam jich je milion ? Thrust, ES, GU/GD nebo co?

Autor:  EASY [ 03 dub 2009, 23:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start

PACKY na AIR BLEED panelu, čili vzduchotechnika, klimatizační balíčky. Standartně by měla být klima vypnuta, (tedy pro start) čili ventily pro proudění vzduchu na galeje zavřené. BLEEDY, resp. ventily zase naopak otevřené. (není podmínkou). rozhodně musí být otevřený ventil od APU.
ALE mluvil jsem o tvém problému dnes s Tominem a říkal, že tam je snad nějaký bug. A že pecky i bleedy musím být ON, aby jsi to nakopl. (u WILCA tedy). Tak to ještě vyzkoušej i tak a dej zase vědět.

Autor:  FSPilot [ 04 dub 2009, 11:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start

Start jednoduše:

Spustíš APU, připneš generátory(to by neměl být problémú, pak na overheadu na panelu Air Conditioning (to je ten světlý úplně vpravo s jediným budíkem) máš 7 čudlítek. Nahoře vpravo na tom panelu 1 (Recirculation fan), pak řada 3 vedle sebe (L PACK, ISOLATION VALVE, R PACK) a pak dole na tom panelu ještě další 3 (1, APU, 2), to jsou BLEEDy (tedy odběr vzduchu od příslušného motoru/APU).
Tam L PACK, R PACK do polohy OFF, což je nahoru, ISOLATION VALVE na AUTO (prostřední poloha), dole všechny tři dolů ON a na budíku na tom panelu by jsi měl mít cca 40 PSI tlak.

Pak dole na throttle quadrantu máš dole dvě páčky - příspusť paliva. Ty obě dolů (OFF).

Teď to teda máš připravené, nejdůležitější je ten tlak vzduchu. Jak je nižší, tak to neroztočíš...

Pak začíná se u bulíků startem motoru č.2, takže pravý Start switch do polohy GND a sleduješ na motorových přístrojích N2. Jakmile naběhne na 25% + N1 se točí, připneš palivo na tom throttle quadrantu (za plynovýma pákama) a motor ti naskočí. Pak se hlídá, aby EGT nepřesáhlo 700°C (to je reál). Ve virtuálu sleduješ N2, jak to najede nad 21,4%, připneš palivo , u Wilco chvilku počkáš a už to naskočí.
Při N2 na 46% ti start switch sám skočí do polohy OFF a můžeš stejným způsobem spouštět motor č.1.

Podle tohodle to musí jít ;)

Autor:  ATR [ 04 dub 2009, 12:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start

J UZ TO JEDE diky jinak v tom manualu od Wilca je ze to ma nabehnout jedna rucicka na 20 a druha cca 30 PIS takze proto to asi vzdy haslo...

Autor:  bumper [ 04 dub 2009, 12:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start

Smarja to je hovadin, ja startuju takto, prinesu si PAPU ( neco k jidlu ) zkontroluju PIVOTKU ( pivo ) dam ctrl+e namapovane pro zjednoduseni na cudl na joysticku ( kdo si ma ty dve klavesy pamatovat ) a uz valim :D ja vim, ze jsem barbar a nejsem dostatecne AIRBAG, nebo ARAIG, nebo jak tomu rikate, ale na hodinove pripravy neni cas, nemam rad teply pivo :D a stejne litam jenom ultrasrace, takze tak.

Autor:  ATR [ 04 dub 2009, 13:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start

mno ja taky treba u PMDG startuju s CTRL + E ale u Wilco B737 to jaksi nejde koneckoncu je to bliz realite

Autor:  ATR [ 04 dub 2009, 13:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start

jinak mam jeste Wilco vol.1 a u toho taky po reinstalu nejde CTRL+E takze se podivam do manualu a popr. se zeptam vas :-D

Autor:  bumper [ 04 dub 2009, 14:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start

No ono to nejde u vice letadel, treba ani AN 2 takto barbarsky nenastartujes, to bylo jediny letadlo v FS, kde jsem byl ochoten naucit se presny postup nakopnuti, protoze Andula je srdcovka, nicmene hral jsem si s timto letadlem v FS naposledy asi pred 2 rokama, takze uz jsem to zase uspesne zapomel a v X-Plane jde nastesti anca postavit na drahu uz nakopnuta :)

Autor:  EASY [ 04 dub 2009, 14:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start

:D :D :D sem se pos..., ale souhlasím :mrgreen:

Autor:  OKPPT [ 04 dub 2009, 14:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start

bumper píše:
No ono to nejde u vice letadel, treba ani AN 2 takto barbarsky nenastartujes, to bylo jediny letadlo v FS, kde jsem byl ochoten naucit se presny postup nakopnuti, protoze Andula je srdcovka, nicmene hral jsem si s timto letadlem v FS naposledy asi pred 2 rokama, takze uz jsem to zase uspesne zapomel a v X-Plane jde nastesti anca postavit na drahu uz nakopnuta :)


Nejenom Anča, ale i Do-27.:) To bylo taky parádní letadlo.

Autor:  ATR [ 09 dub 2009, 18:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start

mam takovy problem s B737 Wilco vzdy kdyz presahnu FL100 zacne cosi pipat a dokud nesestoupam pod 100 tak neprestane

Autor:  EASY [ 09 dub 2009, 23:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start

Tlakování dobře nastavené? Nevim zas, jak je to přesně v klasiku. Ale zase cca princip stejny. Výška letu, výška destinace. Plus je tam k tomu myslím kabinový výškoměr třeba nastavit. Vím, že k temu byla jakasik přepočtová tabulka.
Jinak mě moc nenapadá, co by ti v téhle situaci mohlo v éru řvát.
ATR co ty vlastně lítáš, když máš nick ATR???? :D :mrgreen:

Autor:  ATR [ 10 dub 2009, 07:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start

mno a ja též nevím kde se nastavuje tlakovani u klasika ....jinak litam Boeingy nekdy vzdusne busy ale od vcerejska mam "papir" i na ATR72

Autor:  FSPilot [ 10 dub 2009, 21:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start

Na tom panelu, jak jsi na startu manipuloval s tím odběrem vzduchu (BLEEDy, PACKy apod.), tak na tomhle panelu musí být po spuštění motorů odběr vzduchu z motorů (1 BLEED, 2 BLEED - ON), a musí být puštěná ventilace, resp. klimatizace (L PACK, R PACK) na AUTO. Tím zajistíš, že ti to bude tlakovat. Pak u wilca používají klasické Pressurization panely, je to pod tím Air Conditioning panelem. Je to ten úplně nejníž úplně vpravo a je rozdělen na myslím 4 sekce. První od leva je AUTO mod, kde nastavíš FLT ALT, což je max. hladina, do které předpokládáš, že dostoupáš, pod tím je LAND ALT, což je výška, v jaké se nachází letiště, na které plánuješ přistát. Systém si sám počítá a tlakuje kabinu a to jak to dělá ti ukazujou vedle dva budíky, resp. kabinový výškoměr a kabinové vario. U toho výškoměru by měla vždycky být tuším malá packa před tou velkou, aby to bylo dobře (nejsem si ale jistý, jestli to nemá být naopak :) ). Další částí pressurization panelu je MANUAL, kde se nastavuje akorát CABIN ALT, což je LAND ALT o 200ft menší (už nevím proč, prostě se to tak prý dělá - to všechno mám od instruktora na B73x od ČSA) a tohle je nižší stupeň automatizace toho tlakování a pak je úplně nejnižší, název si teď nevzpomenu, je to úplně vpravo na tom panelu a tam je jen tlačítko a indikace Outflow valve, tedy odpouštění tlaku z kabiny. A tam si to piloti v případě nouze odpouštějí zcela manuálně.... Všechny mody, které jsou v tu danou dobu funkční jde volit na poslední části toho panelu, to je takové to kolečko dole, kde jdou ty mody přepínat... v reálu, u wilco to nefunguje a pak je tam přepínač GND/FLT... to nevím už na co to přesně je, ale před vzletem by to mělo být na FLT

Ještě dodám, že pokud budeš mít připnutý APU BLEED na Air conditioning panelu současně s 1 a 2, tak ti bude svítit varovná kontrolka "Dual bleed". Tam stačí po přepnutí na motorové bleedy odpojit APU bleed a jsi v klidu...
A poslední věc, pokud nedostoupáš max. hladinu, kterou nastavíš u Pressurization panelu a začneš klesat, rozsvítí se MASTER CAUTION a u toho panelu bude svítit jakási výstraha...ale to není až tak podstatné, jen by tě mohlo jako mě kdysi vystrašit to Master caution, tak jen ať víš, kde je problém :)

Heh... se trošku rozepisuju.. to je tou bakalářkou.. :) Jak budeš postupovat podle toho, tak by neměl být problém ;)

Autor:  ATR [ 11 dub 2009, 18:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start

jj dikes jinak jeste jedna vec u Vol. 1 Wilco/Feelthere .....kdyz uz mam nahjozene motory spoustim dyspleje stisknutim kolecka na mysi...u Nav.dyspéleje mám ale VŽDY MAP NOT AVAIL co s tím před tím jsem to tam neměl...

Autor:  FSPilot [ 12 dub 2009, 08:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start

To je Ačko, ne? S tím ti neporadím. Tam bych nenašel ani baterku :D

Stránka 1 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/